Fotoalbum

T/T Kate Mærsk byg på Lindø (Nr 58) Odense afleveret 1977 til Mærsk. 339.206 dwt. 1999 ophugget i Alang.

T/T Kate Mærsk. Angrebet af en Iransk Helicopter 12.2.1988 der affyrede et misil som ramte broen og Mandskabs apteringen. 130 sømil V af Dubai. Telegrafistenblev dræbt og tre andre såret. Slæbt ind til fujairan. Ank Rotterdam 5.4 1988 for reparation afsejlet igen den 23.4.1988.

T/T Gerd Mærsk (II) Bygget 1963 af Kockums Mek. Verkstads A/B Malmø nr 461. (søsterskib til Emma Mærsk) 60.650 dw. 1975 Oplagt i Stylis og frem til salg. Solgt den 12. april 1979, til Surena delmar Nav. S.A. Panama omdøbt > Irini M < hjemsted Piræus. Ankom til Shanghai 01-10-1983 for ophugning.

M/T Henning Mærsk, byg på Odense stålskibsværft (Nr 165). leveret 1963 til rederiet Mærsk. 34.500 dw. Diesel 12.900 ihk, 16 knob. (søsterskib til Karen Mærsk) 1977/1978 ændret til transport af råolie fra Dan terminalen i Nordsøen. Senere ændret til LPG-Tanker. Solgt 1984 til Monrovia 1992 Karachi for ophugning.

T/T Caroline Mærsk (Nr 152) byg på Odense Stålskibsværft. leveret 16. juli til rederiet Mærsk. 39.325 dw. dampturbine, 13.750 ahk, 15,5 knob. (Hun blev søsat som Caroline af Monrovia p.g.a de danske bemandingsregler ville kræve en for stor besætning men inden afleveringen blev reglerne lavet om) Søsterskib til Katrine Mærsk. Solgt i 1972. Ophugget i 1983.

M/S Bella Mærsk. Bygget på Mek. Verksted A/S Tønsberg. Afleveret foreløbig til D/S 1912 A/S 1. marts 1969. Endelig afleveret fra Blohm og Voss Hamburg i april 1969. Bulk carrier til biltransport 24.280 dw, 15.850 gt, 9167 nt. 6 lastrum 6 luger 12 10 tons bomme. 6 opklappelige bildæk for 1800 ww biler indbygget af Blohm og Voss. Først indsat i fart med biler mellem Vesttyskland og USA senere med biler fra Japan til b.l.a Vestafrika. Solgt 1982 til Kleisoura shipping Co., Ltd.,Panama. 1986 solgt til ophugning.

M/T Dorthe Mærsk. Byg af Odense Stålskibsværft (Nr 120) 1952 Søsterskib til Jane, Mette, Valkyrien, Elisabeth, og Ebba Mærsk. Tankskib 16.960 dw. 6-cyl 2-takts B&W 7400 ihk 14,5 knob. 21 tanke varmespiraler i alle lastetanke. Ombygget til Bulk Carrier i West Hartlepool 1962 ny tonnage 18.660 dw. Solgt 1968 til Brigatine transport Coorporation Monrovis (Mærsk firma) omdøbt "Dauphine". p r, Ulsan-Kuwait sprang skibet læk 11.8.1976 og blev sat på grund. Senere opgivet som totalforlist

M/T Dorthe Mærsk.

M/T Jakob Mærsk (II). 18.800 dw. S.A. John Cockerill, Seraing, Belgien nr 763. 1954. Oplagt ved Lindøværftet 1959-jan 1960. Solgt 7. nov. 1963 til Banner Shipping Co. Ltd., Bermuda omdøbt > Bannerlock < Solgt igen aug 1966 til Aurora Sarda Compagnia di Navigazione, Olbia, og omdøbt >Alfredo Primo< (af Genova) ombygget til Bulb Carrier.Ophugget på Gadani Beach 1983.

Jakob Mærsk efter ombygningen til Bulb Carrier her som >Alfredo Primo< hjemhørende i Genova

M/S Aase Mærsk Bygget af Odense Stålskibsværft nr 41. 1930. 8950 dw. Juli udgør tonnagen 9605 dw. Ankom til Suez 7. april 1940 derefter eskorteret til Port Said og Alexandria og derefter Haifa. Her blev skibet beslaglagt d. 24 april af Engelske myndigheder og 14-05-1940 officielt overtaget af MOWT med C.T.Bowring & Co, London som bestyrer. 28-08-1940 blev besætningen sat i land og udskiftet med Brittisk besætning. Tilbaleveret 12. jan i Colombo. 1956-57 oplagt i Kbh.Solgt til ophugning 1960 ophugget 1962.

M/S Leise Mærsk (II) bygget på Odense Stålskibsværft (Nr 90) søsat 1942 uden dåb. Afleveret 9. aug 1945 døbt 2Leise Mærsk" liniefart USA-Fjernøsten senere jorden rundt. trampfart. Fragtskib 8750 dw, diesel 9-cyl 2-takts B&W 5500 ihk, 14 knob. 2 dæk 5 lastrum to mellemdæk i nr 1 last. 5luger 2 master 4 samsonposter. to 3 t tolv 5 t og en 20 t bom. Solgt 1966 til Brigantine Transport Corporation Monrovia omdøbt "Brigantine"1972 ophugget i Brugge.

M/S Agnethe Mærsk (II). byg af cantiere Navale Breda S.P.A. Venezia. Afleveret 1950 til D/S 1912 A/S (mærsk) Liniefart Japan Persiske Golf og Japan Indonesien. Fragtskib 4 pasager 6820/5370 dw. Diesel 6-cyl 2-takts Fiat. 4100 ihk 15 knob. Shelterdæk 5 lastrum 5 luger. 2 master 4 samsonposter Fjorten 5 t bomme og en 25 tons. Solgt 1964 til Hong Kong. 1980 til Kaohsiung for ophugning

M/S Olga Mærsk byg på Odense Stålskibsværft (Nr 109) 1948 afleveret i juli 1949 til Mærsk. Fragtskib 12 passagerer, 10.950 / 9950 dw. Diesel 9-cyl 2 takts B&W 9.800 ihk. 16,5 knob. Shelterdæk. Kæleanlæg. 6 lastrum. to mellemdæk i lastrum, 1-3-og4. seks luger 3 master 10 samsonposter. otte 3 tons bomme tolv 5 tons, og en 15 tons. en 45 tons. Solgt 13. febr 1969 til Monrovia. Det sidste navn var Man Ming inden hun blev ophugget i Kaohsiung 1979.

M/S Man Ming (ex North Sea, ex Valentine, ex Olga Mærsk) Ophugget i Kaohsiung 1979. Foto Carsten Petersen)

Sally Mærsk (III). byg på Odense Stålskibsværft søsat marts 1943 uden dåb. oplagt i Odense Fjord og først afleveret 22. juni 1945. 15.6.1945 navngivet "Sally Mærsk". Liniefart USA-Fjernøsten senere Jorden rundt. Fragtskib 8990 dw, diesel 9-cyl 2-takts B&W 5500 ihk 14 knob. 2 dæk 5 lastrum to mellemdæk i nr 1 last 5 luger 2 master 4 samsonposter to m3t bomme tolv 5 t en 20 t bom. Solgt 1953 til Antwerpen. 1959 motor eksplosion og brand vraget bjærget og Kondemmeret.

M/S Agnete (III) / Agnete Torm bygget af Sunderland Wm. Pickers Gill og Son Ltd, Færdigbygget på A/S Helsingør Skibsværft 1947/48. Til D/S Torm A/S ( C.M. Andersen & A. Kampen Kbh) Fragtskib 2 passager 3900 dw 3000 ihk, 13 knob. Shelterdæk 3 lastrum 5 luger 2 master 2 samsonposter. Fire 3 t bomme seks 5 t en 15 t. lang bak. 19.9.1951 "Agnete Torm" Solgt 1964 til Grækenland efter flere gange solgt ophugget i 1981.

M/S Alice/Torm Alice (I). byg i Nakskov (Nr 148) til D/S Torm A/S Kbh. Fragtskib 7900/8800 dw, diesel 6-cyl, 2 takts B&W. 8330 ihk, 16 kbob. Shelterdæk, 5 lastrum 5 luger 2 master 1 lademast 2 samsonposter seks 5 t otte 7 t to 10 t og en 40t bom samt en spicial 19 t løftedrager for brug i forbindelse med øvrige bomme. Omdøbt 13.5. 1974 "Torm Alice (I)". solgt 1978 til Panama 1986 ophugget i Karachi,

M/S Gunhild Torm (II) / Torm Gunhild. Byg på B&W (Nr 751) leveret 1958 til D/S Torm A/S Kbh. Fragtskib 4 passager, 10400/12.650 Dw, Diesel 6-cyl 2 takts B&W. 8330 ihk, 15,75 knob aptering 47. Shelterdæk 5 lastrum 5 luger. 2 master 4 samsonposter tolv 5 t. fire 10 t. en 40 t. bom. Omdøbt 13.5.1974 "Torm Gunhild(I)". Solgt 1977 til Panama ophugget i Chittagong 1982.

M/S Brita Dan. Polarskib 3700 dw. leveret fra Bijker`s Aannemings Bedrijf Ijsselwerft N.V.Gorinchem, Holland no 163 til Ocean J.L. Lauritzen. 1961. Forlist 07-11-1964 i den Botniske bugt 3 omkom matros Erik R. Christensen Vejle Matros Ejvind Jørgensen Nykøbing S Mortormand Karl Marinus Christensen Nørresundby. man antager grundsødningen skyldes utilstrækkelig navigering.

M/S >Bella Dan<. s�sat den 26-09-1950 afleveret fra aalborg v�rft a s (no 77) til rederiet ocean j.l.lauritzen. 02-05-1966 solgt tilkerketis compania maritime s.a piraeus gr�kenland. omd�bt>Capetan Costas Panou<. 1974 solgt til luen fat shipping co, panama (c o indian overseas bank hong kong) og omd�bt>Coast Wahlam<. 1974 solgt til supreme interocean lines s.a., panama (torvan shipping ltd. hong kong ) omd�bt>Sati Rani<. 1977 omd�bt til>tandhan< .23-08-1977 ankom til Kaohsiung til ophugning

M/T Kinna Dan. 41108 gt 25366 nt 68900 dw. 12-02 1966 leveret fra Mitsui Shipbuilding & Engineering Co Ltd. Tamano Works, Tamano, Japan. (No 689) Ownership Company, Partners: Ocean, Ivar Lauritzen, Knud Lauritzen, Jørgen Ditlev Lauritzen, Ole Lauritzen, Henry G. Jensen og C.J. Hovland. Overgik i18-02-1976 til Rederiet J. Lauritzen A/S. 15-04-1977 solgt til Eguity shipping Corporation Monrovia Liberia (Haikidon Shipping Corp. S.A. Piraeus Greece) og omdøbt til >Halki<. ophuggetb1982. foto karsten petersen.< h1>

Kinna Dan Skærbæk 1972 fotograferet af Karsten Petersen www,global-marine.com

M/S Bamsa Dan. byg på Aalborg Værft 1973. 7500 tdw. 8.160 bhk. 17,5 knob. bygget til 10 års bareboatcharter til K.G.H til fart på Grønland. 1976 rederiet ændret til J. Lauritzen A/S Kbh. 1983 bareboatcharter forlænget 10 år. omdøbt til "Nivi Ittuk (Aalborg) 1989 ombygget udstyret med Containerkran. 1992 solgt til Royal Artic Line A/S Nuuk omdøbt "Tinka Artica" 1996 solgt til Portugal. 2002 ophugget i Aliaga Tyrkiet

M/S BROAGER 1953 - 1967. Byg i Helsingør Skibsværft nr 314. til DFDS 1953.passager 8. 2800 dw. 6-cyl 2 takts bw 2050 bhp 13 knob. Solgt 1967 til Sweet Line Inc., Cebu City. navneskift til Sweet Bliss. 1972 ombygget til Fragt og Pasager skib 320 passagerer. 1984 ophugget på Filippinerne.

M/S ONTARIO. 1967 - 1978. Byg på Bergens Mekaniske verksteder A/S. (Nr458) 1967. dw 6701. B&W Diesel 10900 bhp 19 knob. Skoleskib 19 elever. 1978 solgt til Bombay Indien. 1985 ophugget i Bombay.

M/S NEBRASKA. 1966 - 1972. bygget i Helsingør som (nr 375) 1966. fart 19 knob 10.900 bhp 6667 dw. solgt til Italien. 1985 ophugget i La Spezia.

M/S PENNSYLVANIA (II) 1959 - 1970. bygget iHelsingør 1959. (hun var det første fuldsvejset skib fra dette værft) som nr 340. 1959. Fragtskib 12 passager, 9269 dw. 5750 bhp 15 knob. Solgt 1970 til Eastern Afica National Shipping Line Ltd, Dar-es-salaam. 1987 ophugget i Aliaga.

M/S OKLAHOMA. 4948/4216 dw. bygget af Helsingør Skibsværft som nr 329. 1956. 1970 solgt til Grækenland Ophugget 1988.

M/S ALABAMA. 9266 dw. 12 passagerer, bygget Helsingør Skibsværft som nr 334. 1957. Solgt til Monrovia (Liberia) 1984 ophugget i Kaohsiung.

M/S BLENDA. 2032 dw. 8 passagerer, bygget på Frederikshavns Skibsværft som nr 223. 1956. solgt 1972 til Filippinerne 1976 forlist efter brand 1977 erklæret totalforlist.

M/S BELLONA. 2022 dw, 8 passagerer, bygget Frederikshavns Værft & Flydedok A/S nr 222 1956. 1972 solgt til Filippinerne 1986 strandet og 1987 ophugget.

M/S COLOMBIA.9200 dw 12 passagerer, bygget på B & W. som nr 681. Var egentlig bestilt af den tyske regering 1943 (Schiffahrt Treuhand G.m.b.H. som et Hansa C type) Søsat 1945 lagt op. 1946 solgt til DFDS. 1965 solgt til Peder Vilhelm Christensen og Charles Willy Larsen København og omdøbt >EVA CHRISTENSEN< 1967 solgt til Grækenland 1984 hugget op i Spanien.

M/S COLORADO. 9261 dw 12 passagerer, bygget Helsingør Skibsværft som nr 339, 1958. 1968 solgt til Africa National Shipping Line Ltd Jinja, (Uganda) 1988 hugget op i Indien.

M/S FICARIA.2428 dw 6 passagerer, bygget Helsingør Skibsværft som nr 305, 1951. Soplgt til Filippinerne 1972. 1981 Strandet på Sepoc Point, Maricaban Island erklæret totalforlist.

S/S HJORTHOLM. (uden på Egeholm ? begge Hansa A type) 3225 dw. Burmeister og Wain som nr 678. Søsat 1944 sank efter sabotage. 1945 overtaget af den danske regering, under navnet >Asnæs<1946 1962 1973 solgt til dfds omd�bt hjortholm, gr�sk reder rappoteret hugget op. < h1>

M/T Olga Nielsen/Stolt Progress.Bygget af Tamise Jos-Boel og Fils. 1960. Til I/S af1957. Produkt og Kemikalietankskib 4 pasager 19.745 dw. diesel 7-cyl 2 takts B&W 9800 ihk 15,5 knob. 11 centertanke og 22 sidetanke. Ombygget i 1965-66 til kemikalietankskib og navneforandring til "Stplt Progress" atter i fart 1966. Solgt 1972 til Panama ophugget i Chittagon 1984.

M/S Helvig (I). /Helvig Torm. Byg i Helsingør (Nr 247) 1937. Søsterskib til, Olga/Ragnhill, Gertrud. Fragtskib 5 passager, 3900 dw Diesel 8-Cyl2-takts B&W. Shelterdæk 5 lastrum, 5 luger køleanlæg. 2 master, 2 samsonposte, fire 3 tons bomme, seks 5 tons, og en 15 tons bom. 9. april 1940 befandt skibet sig i Atlanterhavet P R Rosario Argentina til Danmark med majs. Efter et skibsråd blev kursen sat mod Dakar men skibet blev opbragt af et Engelsk Orlogsskib og eskortet til Freetown Sierra Leone.

HMS Helvig. I Fretown blev skibet overtaget af Ministry of War, og bestyret af Prince Line. Sept 1940 i Hull blev besætningen afmønstret og skibet overtaget af Admiralty og det blev ombygget til Hjælpekrydser med 140 mands besætning. Efter krigen i Europa sat ind i stillehavet. Tilbageleveret 18. april 1946. efter ombygning i Helsingør ny tonnage 3900/4000dw. 19.9.1951 omdøbt til "Helvig Torm"

Captain T. Basse. 1957. 19.020 dwt. Bygget af Uddevalla Uddevallavarvet. Solgt 1962 til Rumænien 1972 sank efter en kollision i Messinastrædet med "Corona Australe" p.r.fra La Spezia til Constantza. 3 omkom.

M/S Helvig / Helvig Torm. Solgt den 24 jan 1962 til Grækenland. 1968 under en kraftig storm fik skibet maskinskade på en rejse fra Constantza til Port sudan og måtte søge nødhavn på Las Palmas rev sig løs og drev på land ved Alcalavaneras beach (skroget svært beskadiget) bragt flot. 1.1.1971 afg Las Palmas for slæb til Spanien for ophugning Ank 13.1.1971 til Burriana Spanien.

M/S Bogatyr. Byg af Lubecker, Flenderwerke Lubeck 1958. til A/S Laboremus T. Dannevig & Co., Oslo døbt "Leiv Eirikson". 1965 solgt til Rederi A/S Myren og døbt "Bogatyr". Fragtskib 12.536 dw, Diesel 7.300 ihk 14,5 knob. Shelterdæk 5 lastrum 5 luger. 2 master 2 lademaster 2 samsonposter. Fjorten 5 t bomme to 10 t, en 20 t og en 30 tons bom. Solgt 1973 til Panama. 1984 ophugget i Port Alang Indien.

M/S Charlottenborg. byg til rederi D/S Dansk-Fransk i Nakskov 1972 døbt "Afrika" 10.610 dw. Dansk-Fransk gik konkurs den 21.11.1979. Var startet den 19.12.1902 til 21.11.1979. Solgt til Rederiet D/S Dannebrog i 1979 omdøbt til "Charlottenborg" solgt igen i 1986 og endte som vrag i 1997 i Korea.

Susanne Skou (II). byg i Helsingør (Nr379) til rederiet D/S Skou A/S. Fragtskib 12 passager, 6.950 dw. 9.200 ihk 17,5 knob. Ti 5 tbomme, seks 10 t samt en 30 t og en 25 t bom. Solgt 1980 til Kina. Ophugget i 1998.

Benny Skou (III) byg i Helsingør (Nr 376) 1966 til rederi D/S Ove Skou A/S. Fragtskib 12 passager, 7.486/9.750 dw. 9200 ihk 17,5 knob. Ti 5 t bomme, seks 10 t, samt en 30 t og en 25 tons bom. 1976 overført til hustruen Benny Skou efter Ove Skou`s død. Solgt 1977 til Hong Kong. På en rejse fra Shehou til Hong Kong med cement sank skibet ud for Shidao april 1995.

M/S Hanne Skou (II). byg i Helsingør (Nr 338) til rederi D/S Ove Skou A/S. Fragtskib 12 passager, 7.000 dw, 7.300 ihk 17 knob. 5 luger tolv 5 t bomme. to 10 t og to 25 tons bomme. solgt 1974 til Liberia 1985 solgt til ophugning i kaohsiung Taiwan.

M/S Stjerneborg (III) byg på B&W 1929 til D/S Dannebrog A/S (C.K.Hansen) Kbh, 8.380 tons. rederiets første Motorskib. På vej fra Japan til Indonesien erfarede kaptajnen over radioen den 9.4.1940 at Danmark var blevet besat og sejlede med alle lys tændt i håb om at blive opbragt men uden resultat og de anløb den Indonesiske havn. Der tog Hollænderne skibet og satte det under Hollandsk flag og omdøbte skibet til "Koenjit".

M/T Tuborg (IV) byg i Japan 1965 til D/S Dannebrog A/S 19.550 tons. Solgt i 1975 til Valparaiso derefter solgt flere gange 1997 til Gadani Beach for ophugning.

M/S Stjerneborg (III) D/S Dannebrog A/S. På en rejse fra Halifax under Hollandsk flag og det nye navn "Koenjit" til Capetown, Alexandria med stykgods deriblandt Tanks, Ammunition, Øl, Wiskey og en slæbebåd som dækslast. 13 maj 1942 blev hun torpederet af u-156 ført af Werner Hartenstein. Skibet sank men Slæbebåden "Letitia Porter" flød og først efter 23 dages drift blev den sænket af u-69. Ingen omkomne.

M/S Danholm byg af Ottensener Altona tyskland 1958 til rederi Dania A/S (A.R.Andreasen) Kbh. 8669 tdw. 4800 hk, 14,5 knob. 1965 solgt til Tyskland, 19782 til Cypern, 1978 Grækenland, 1980 Panama, 1983 Bangkok, 1985 lagerskib.

M/S Danholm. rederi Dania A/S Kbh

M/T Olau Nord ( Olau Line) Bygget på Helsingør Værft færdiggjort 19-11-1969. Længde overalt 141,1 Bredde 18,1 Brt:5650. Dwt:8508. Historie 1977. Norma Dan, 1979. Amalienborg, 1986. Arcturus, 1991. Chem Noon. Ophugget den 13-01 1994.

M/T Dorothea Basse. (ex stanvale) Byg i Udevalla 1957. 19.324 dw. 7500 hk fart 13,5 knob. Købt til rederiet D/S Hetland A.H.Basse & Co.,A/S af J.A Billmeier London 1958. Solgt 1962 til den Rumænske stat. 1991 solgt til Tyrkiet for ophugning i Aliaca.

M/S Stevnsnæs. byg 1968 af Husumer Skibsværft Husum Tyskland. 907 dw. til rederi I/S Stevnsnæs v/Skibsmægler hans rasmussen Fakse Ladeplads. Hjemsted Thurø. 1975 K.R. Skibsreder Thomas Højlund hansen Hjemsted Svendborg. 1977 solg igen til Udlandet.

M/S Elsam Jylland. byg på Lindøværftet (Nr 94) i Odense 1982 til I/S Elsam Fredericia. 137.000 tdw. 19.714 hp, 14 knob. danmarks største tørlastskibs på det tidspunkt. 2002 solgt til Græsk reder 2008 til Kina 2011 til Indien. 2013 Ophugget i Gadani Beach Pakistan. Søsterskibet Elsam Fyn bygget samme sted i 1983. Solgt 2000 til Indien 2012 gadani Beach for ophugning.

Jeg samler på billeder af gamle Danske Skibe og deres data, her er nogle af , dem jeg har samlet

Lars Omme 27.08.2022 15:01

Har du billeder af Olga Mærsk fra 70erne? Min farfar var kaptajn hos Mærsk og vi besøgte ham nogle gange på det skib i både Hamborg og Emden. Det var til stykgo

John Gordon Rasmussen 03.05.2022 11:02

Jeg mangler et billede af tankskibet Mette Mærsk, som jeg mønstrede ombord i 1953. Vi sejlede fra Newport i Connecticut til Caribien, lastede olie og sejlede

Jørgen Frederiksen 04.05.2022 09:13

Hej John gå ind og gogle M/S Museet gå ind i digitale billeder og skriv i søg Mette Mærsk download bille Der finder du fotos af Mette som tankskib og Bulkcarrie

Annette 24.05.2021 13:18

Hei, så fin en side du har lavet med mange af de gamle danske skibe. Jeg selv var med Olau Nord i 1970, som stewardesse. Stor oplevelse for en 18'årig ung pige.

Bjorn Pedersen 12.05.2021 10:32

Har du muligens RAGNHILD som ble bygget 1919 og tilhørte A/S Torm - Den ble senere norske GUDRUN og jeg arbeider med en liten historie om skipet.

Tina Lindquist 28.12.2020 15:28

og ved du hvor den sejlede henne i den periode 1961-1962 - eller hvor jeg finder oplysningerne om de havne den ankom til?

Tina Lindquist 28.12.2020 15:10

Hej Kender du til et skib der hed Belgien og sejlene i 1960-1962?

brian walsh 19.11.2020 14:25

looking for photo of sine maersk tankskib from 1972 i sailed as youngman

arken svendborghavn fastligger mellem to jagtpæle 27.10.2020 21:33

arken undervisnings skib lå fast i svendborghavn i 1957

Benny Elbæk Dahl 01.08.2020 14:10

den er vældig fin og der er sgu mange , for pokker da

finn ellefolk 16.01.2020 15:04

Søger billeder af følgende skibe: Chastine Mærsk før og efter ombygning, Herring Susan, Yugala (Torm line køleskib) Kina (ØK)

| Svar

Nyeste kommentarer

07.11 | 16:06

www.lyboel.dk

02.11 | 10:47

Hej Gert, Det må du hjertens gerne min mail er jymd@mail.dk hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med udover det der er skrevet på min hjemmeside. Jørgen

01.11 | 13:32

Sejlede som passager med Dana Anglia husker ikke rigtige årstal slut 70 erne , vi sejlede i den værste storm i århundrede 3 døgn inden Harwich.

22.10 | 12:34

Må jeg bruge oplysninger fra din side til et krigssejlerprojekt? - og kan jeg få en mailadresse til dig?