Mønstret M/T Esso København i Nyborg den 3 - 2 - 1960 som messedreng for 7 maskin-assistenter. Skibet var på 17.585 tons et af Damarks største skibe på det tidspunkt.
Vi sejlede på England " Fawley " en stor oliehavn ved Southhampton, hvor vi hentede olie til Danmark.
Southampton der kom alle de store Ocean Linere, som Queen Mary, Queen Elizabeth, Amerika, United States, France glemmer aldrig synet af de store flotte skibe.
Vi havde også en rejse fra Nyborg til Aruba i Caribien efter Olie til Dk, det var en lang rejse vi løb kun 11 knob.
Skibet blev ophugget 1963 i Odense ved ( H.J. Hansen ) jeg var med M/S Klausholm i 1963 og vi skulde til Odense med noget stykgods inden vi gik til England, men måtte gå til Kolding i stedet Esso København havde sat sig på tværs i kanalen på vej til ophugning, det var som om hun protesterede efter 33 år sejlads, at skulle hugges op.
Jeg fik dog set skibet en sidste gang , Forskibet blev solgt til Det Store Nordiske Telegraf Selskab A/S Kbh, og ombygget til Kabellægger fik navnet " Henry P. Ladning " de kunne deres kram i de gamle dage. Jeg afmønstrede den 28 - 7 - 1960 havde en god tid i det gamle skib.
M/T Esso København i Odense Kanal på vej til ophugning April 1963.
M/T Esso København i Odense Kanal på vej til ophugning April 1963.